פשרה בין מיקרוסופט לסטארט-אפ הישראלי שתבע אותה: "נמשיך להפעיל את חנות האפליקציות שלנו"

פשרה בין מיקרוסופט לסטארט-אפ הישראלי שתבע אותה: "נמשיך להפעיל את חנות האפליקציות שלנו"

נחתם הסכם פשרה במסגרת תיק התביעה שהגישה פאסט קורפורייט הישראלית נגד ענקית הטכנולוגיה, שבו טענה כי מיקרוסופט חסמה את המוצר שלה ■ עם או בלי קשר לפשרה, לפני חודש החלה מיקרוסופט לבחון פיצ'ר כמעט זהה למוצר של פאסט

May 06th, 12PM May 06th, 12PM שגיא כהן

חברת מיקרוסופט והסטארט-אפ הישראלי פאסט קורפורייט (Fast Corporate), חתמו על הסכם פשרה במסגרת תיק התביעה שהגישה פאסט נגד ענקית הטכנולוגיה. הצדדים ביקשו מבית המשפט לדחות את התביעה, והפשרה הגיעה לאחר הליך גישור שהתקיים אצל השופטת (בדימוס) הילה גרסטל.

הפרשה החלה בשנה שעברה. פאסט קורפורייט, שבראשה עומד היזם זאק דחוביץ', הגישה תביעה נגד מיקרוסופט. פאסט פיתחה תוכנה בשם PC App Store — שאותה מגדירה כ"חנות אפליקציות" עבור מערכת ההפעלה ווינדוס. החברה טענה כי מיקרוסופט חסמה אותה וכי מדובר בהתנהלות אנטי־תחרותית, כי התוכנה שלה מתחרה בחנות האפליקציות של מיקרוסופט. מנגד טענה מיקרוסופט, בין השאר, כי האפליקציה של פאסט היא למעשה "אפליקציה טורדנית" שמטמיעה את עצמה בתפריט "התחל" וממלאת אותו בפרסומות שקשה להיפטר מהן. בדצמבר פסק בית המשפט העליון שהמשפט יתנהל בישראל.

פרטי הסכם הפשרה לא נחשפו, אך בפאסט אומרים כי הוא יאפשר להמשיך להפעיל את חנות האפליקציות שלה בווינדוס. "בסיום הליך הגישור, הגיעו הצדדים להסכם פשרה, המסדיר את היחסים בין שתי החברות ומאפשר את המשך שיתוף הפעולה ביניהן", נמסר מהחברה. דחוביץ' הוסיף: " אני שמח שהגענו להסכמות עם מיקרוסופט, שיאפשרו לנו להמשיך ולשתף פעולה ולהפעיל את חנות האפליקציות שלנו PC App Store לטובת מאות אלפי המשתמשים שלנו".

עם או בלי קשר לפשרה, לפני חודש החלה מיקרוסופט לבחון שילוב פרסומות בתוך תפריט "התחל" כברירת מחדל - אף שניתן לכבות זאת בתפריט ההגדרות - ומכנה אותן "המלצות". אחרי תקופה קצרה של בדיקה, החברה הודיעה לאחרונה שהיא תשלב את הפרסומות לכל משתמשי ווינדוס 11.

על פניו, מדובר בפיצ'ר כמעט זהה למוצר שפאסט קורפורייט מציעה: אצל מי שהתקין את התוכנה של פאסט מוצמד מסך חדש לתפריט "התחל" של ווינדוס, ועליו שורת אייקונים של תוכנות להורדה — בעיקר אנטי־וירוסים, וכן כלים לניקיון המחשב, משחקים ויישומים אחרים.

2024-05-06T10:07:41Z dg43tfdfdgfd