אב ל-8 יקבל החזר מזונות שנגבו ממנו ביתר

חרף תשלומיו השוטפים לגרושתו מומשו נגדו עיקולים בגובה 14 אלף ש'. הוא טען שמדובר בכפל מזונות, וכשהאם לא הגיבה, הוצל"פ הורתה על השבת הסכום

רשמת ההוצאה לפועל במחוז מרכז, גילה גדות, קיבלה לאחרונה בקשה שהגיש אב לשמונה לקבל בחזרה מזונות בסך כ-14 אלף שקל שנגבו ממנו ביתר וללא הצדקה. הבקשה לא זכתה לתגובת הגרושה והונחה להכרעת הרשמת כשבועיים בלבד אחרי טבח 7 באוקטובר, אלא שבשל מצב החירום החלטתה התעכבה עד עתה.

לאחר הפרידה פתחה האישה תיק הוצאה לפועל לצורך גביית מזונות הילדים. בנוגע לאחד מהם, כיום בן 14, היא סיפרה שהתגלה אצלו סרטן בבית החזה ובצוואר וכי מאז היא היחידה שמטפלת בו ומתרוצצת בין בתי חולים, בעוד אביו "מגיע מדי פעם לביקור כאורח". לדבריה, הבן נמצא ברשימת המתנה להשתלת מח עצם.

מנגד טען האב כי פתיחת תיק בהוצאה לפועל נגדו היא אבסורדית שכן הוא שילם ועודנו משלם את מזונות כל ילדיו באופן שוטף ובהתאם להחלטות בית המשפט למשפחה. לדבריו התיק מסב לו עוול גדול, בין היתר בשל הליכים לגביית החוב כגון עיקולי משכורת והגבלות נוספות שננקטות נגדו.

באמצעות עו"ד אתי חסן הוא הוסיף כי בשלב מסוים הוא הבחין שמומשו נגדו עיקולים ביתר בסך 14,044 שקל, וזאת כאמור אף שהוא מקפיד לשלם את המזונות. לדבריו מדובר בתשלום כפול בגין המזונות, ועל כן הוא הגיש האב באוגוסט שעבר בקשה לפי סעיף 20 לחוק ההוצאה לפועל להחזר הסכום.

הרשמת גדות הורתה לאם להגיש את תגובתה לבקשת בעלה לשעבר תוך חודש ימים, אלא שהיא נמנעה מלעשות זאת. בנסיבות אלה עתר האב שהרשמת תכריע על סמך בקשתו בלבד, אולם בתווך פרצה מלחמת חרבות ברזל והרשמת הורתה על מחיקת הבקשה מאחר שאינה כלולה ברשימת הנושאים הדחופים שמוצדק לדון בהם בתקופת החירום.

false

באפריל שב האב ועתר להשבת הכספים, והפעם הרשמת נעתרה לבקשתו. היא ציינה שהוא הוכיח שמסר את הבקשה לגרושתו בספטמבר וכי זו לא התייחסה אליה, כך שלמעשה היא מודה בשתיקה שמדובר בכפל מזונות שקיבלה ממנו ללא הצדקה.

הרשמת נימקה כי סעיף 20(א) לחוק ההוצאה לפועל קובע ש"כל סכום שנגבה מהחייב מעל לחוב הפסוק ישולם לחייב, ואם נמסר לזוכה, רשאי רשם ההוצאה לפועל לצוות על החזרתו". לפיכך, היא הורתה לאם להשיב לאב את 14 אלף השקלים ששילם ביתר, משהוכיח כי פרע את מזונותיו באופן שוטף ומבלי שהחסיר ממנה מאומה.

• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האב: עו"ד אתי חסן • ynet הוא שותף באתר פסקדין

2024-05-03T05:56:53Z dg43tfdfdgfd